Середа, 28.06.2017, 05:39
ЗАПОРІЗЬКИЙ МІСЬКИЙ ЦЕНТР СОЦІАЛЬНИХ СЛУЖБ ДЛЯ СІМ’Ї, ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ
Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Чи готовы ви усиновити дитину
Всього відповідей: 171
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Сатті працівників » Насильство

Примірна посадова інструкція фахівця з соціальної роботи

 ПРИМІРНА ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ

  фахівця із соціальної роботи центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді

 

1. Загальні положення

 

1.1. Примірна посадова інструкція фахівця із соціальної роботи центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді (далі – Примірна посадова інструкція фахівця) встановлює єдині засади діяльності, обсяг функціональних обов'язків та основні вимоги щодо їх виконання, права та відповідальність особи, яка займає посаду фахівця із соціальної роботи (далі – фахівця) .

1.2. Дія цієї Примірної посадової інструкції фахівця поширюється на фахівців центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, які здійснюють професійну діяльність з надання соціальних послуг  сім'ям з дітьми, які перебувають в складних життєвих обставинах,  сім'ям опікунів, піклувальників, прийомним сім¢ям, дитячим будинкам сімейного типу, вразливими категоріями дітей, в тому числі, дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, особам із їх числа.

1.3. Фахівець - це особа, яка має вищу освіту за спеціальністю: соціальна робота, соціальна педагогіка, психологія, соціологія, чи іншими напрямами гуманітарної підготовки, яка пройшла підготовку за програмою, затвердженою Міністерством соціальної політики, та здійснює практичну соціальну роботу з сім'ями з дітьми у громаді.

1.4. У своїй діяльності фахівець керується Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, рішеннями центральних і місцевих органів виконавчої влади та цією  Примірною посадовою інструкцією.

1.5. Для фахівців встановлюються наступні категорії: провідний фахівець, фахівець I категорії, фахівець II категорії, фахівець.

1.6. Провідним фахівцем  може бути особа, яка має повну вищу за спеціальностями "Соціальна робота", "Соціальна педагогіка", "Психологія", "Соціологія", чи іншими напрямами гуманітарної підготовки та має стаж роботи за професією фахівця із соціальної роботи I категорії - не менше 2 років.

1.7. Фахівцем I категорії може бути особа, яка має повну вищу освіту за спеціальностями "Соціальна робота", "Соціальна педагогіка", "Психологія", "Соціологія" для магістра - без вимог до стажу роботи, спеціаліста - стаж роботи за професією фахівця із соціальної роботи IІ категорії - не менше 1 року.  Фахівцем І категорії також може бути особа, яка має повну вищу освіту за іншими напрямами гуманітарної підготовки (вчитель, вихователь, культорганізатор, юрист, лікар, бібліотекар тощо) та має стаж роботи за професіями соціально-гуманітарного спрямування не менше 3 роки.

 1.8. Фахівцем II категорії може бути особа, яка має повну вищу освіту за спеціальностями "Соціальна робота", "Соціальна педагогіка", "Психологія", "Соціологія" та стаж роботи на посаді фахівця з соціальної роботи не менш 1 року. Фахівцем ІІ категорії також може бути особа, яка має повну вищу освіту за іншими напрямами гуманітарної підготовки (вчитель, вихователь, культорганізатор, юрист, лікар, бібліотекар тощо) та має стаж роботи за професіями соціально-гуманітарного спрямування не менше 2 років.

1.9. Фахівцем може бути особа, яка має повну вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліст за спеціальностями "Соціальна робота", "Соціальна педагогіка", "Психологія", "Соціологія" без вимог до стажу роботи. Фахівцем також може бути особа, яка має повну вищу освіту за іншими напрямами гуманітарної підготовки (вчитель, вихователь, культорганізатор, юрист, лікар, бібліотекар тощо) та має стаж роботи за професіями соціально-гуманітарного спрямування не менше 1 року.

1.10. Фахівець зараховується до штату районного, районного в місті,  міського, центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді  наказом директора центру соціальних служб для сім´ї, дітей та молоді.

1.11. Робоче місце фахівця та необхідні умови для виконання завдань та обов'язків, визначених п.2 Примірної посадової інструкції фахівця забезпечує керівник органу виконавчої влади, місцевого самоврядування, на території яких працюватиме фахівець.

1.12.  Директор центру створює умови для навчання і підвищення кваліфікації фахівця, як правило, не рідше одного разу на три роки.

1.13. Фахівець підвищує свою кваліфікацію постійно шляхом самоосвіти.

1.14. Атестація фахівця проводиться відповідно до законодавства, але не рідше одного разу на три роки.

 

2. Завдання та обов'язки

 

2.1. Діяльність фахівця спрямована на організацію надання психологічних, соціально-педагогічних, юридичних, інформаційних, соціально-економічних, соціально-медичних послуг відповідно до вимог чинного законодавства.

2.2. Завданням фахівця є участь у реалізації державної соціальної політики в сільській, селищній громаді, мікрорайоні міста шляхом здійснення соціальної роботи з вразливими категоріями дітей та сім'ями з дітьми й надання їм соціальних послуг.

2.3. Фахівець відповідно до повноважень, визначених центральним органом виконавчої влади у справах сімей, дітей:

сприяє формуванню в громаді, мікрорайоні сімейних цінностей та засад відповідального батьківства;

організовує виявлення вразливих категорій дітей та сімей з дітьми та веде банк даних про них;

 

здійснює соціальне інспектування сімей з дітьми з ознаками складних життєвих обставин та оцінку потреб дітей та їх сімей;

розробляє індивідуальні плани для роботи з випадком та визначає форми та методи допомоги;

співпрацює з представниками соціальної сфери громади, мікрорайону (працівниками закладів освіти, охорони здоров'я, внутрішніх справ,  культури за місцем проживання) та координує надання послуг вразливим категоріям дітей та сімей з дітьми у відповідності до їх потреб;

надає підтримку у зборі та оформленні документів для отримання державних соціальних виплат та допомоги, субсидій;

забезпечує здійснення соціального супроводу сімей з дітьми, які перебувають у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, осіб із числа дітей сиріт та  дітей позбавлених батьківського піклування;

забезпечує розвиток сімейних форм виховання  у відповідності до потреб дітей сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування в громаді;

організовує залучення ресурсів громади на підтримку сімей з дітьми;

представляє інтереси дітей та сімей з дітьми, які перебувають у складних життєвих обставинах в опікунській раді, в районних, міських органах соціального захисту, службі у справах дітей;

бере участь у супервізії.

2.4. Фахівець зобов'язаний:

дотримуватись Етичного кодексу спеціалістів із соціальної роботи;

керуватися у своїй діяльності основними принципами здійснення соціальної роботи з сім'ями, дітьми та молоддю;

поважати гідність громадян;

використовувати оптимальні технології соціальної роботи з урахуванням отриманої інформації та проблем отримувачів соціальних послуг;

не допускати негуманних і дискримінаційних дій щодо об'єктів соціальної роботи,  в тому числі, з вразливими категоріями дітей та сім'ями з дітьми;

надавати отримувачам соціальних послуг повну інформацію про зміст і види соціальних послуг;

забезпечувати конфіденційність при виконанні своїх посадових обов'язків, дотримуватися стандартів якості;

вживати заходів, щодо активізації громади та використовувати її ресурси;

вживати заходів щодо запобігання виникненню складних життєвих обставин у сім'ї отримувача соціальних послуг та здійснювати профілактичні заходи щодо запобігання вилученню дітей із сім'ї;

своєчасно виявляти сім'ї та дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах та надавати необхідну допомогу у вирішенні їх проблем, насамперед на ранніх етапах сімейних криз;

терміново реагувати на випадки жорстокого поводження з дітьми, насильства, залучення дітей до найгірших форм дитячої праці, інформувати залежно від ситуації органи і служби у справах дітей, кримінальну міліцію у справах дітей та вживати заходів відповідно до чинного законодавства;

 

 

 

надавати консультації отримувачам соціальних послуг з питань чинного законодавства, соціального захисту і забезпечення прав та інтересів сім'ї, дітей в межах своєї компетенції;

запобігати направленню дітей із сімей до інтернатних закладів, використовувати всі можливості для збереження сімейного середовища для дитини, сприяти влаштуванню дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування в сім’ї опікунів, піклувальників, у прийомну сім'ї, дитячі будинки сімейного типу, реінтеграції в біологічну сім'ю;

інформувати батьків про обов'язки й відповідальність за виховання дітей та можливість притягнення до відповідальності батьків, які не забезпечують належний догляд та виховання дітей відповідно до чинного законодавства;

здійснювати соціальний супровід та створювати умови для самостійного розв'язання життєвих проблем, що виникають у сім'ї, з метою мінімізації негативних наслідків або повного подолання складних життєвих обставин сім'ї або особи;

залучати до співпраці, за їх згодою, спеціалістів з різних сфер діяльності, працівників навчальних, медичних  закладів, закладів соціального захисту, спорту, культури, релігійних установ,  інших підприємств, установ, організацій тощо (лікарі, юристи, психологи та ін.);

вносити на розгляд керівника пропозиції щодо створення безпечних та сприятливих умов для охорони здоров'я, зайнятості, освіти і розвитку дітей, забезпечення їхніх духовних та культурних потреб;

формувати родинні цінності, традиції сімейного виховання дітей, активно пропагувати здоровий спосіб життя, створювати умови для задоволення інтересів і культурних потреб сімей;

невідкладно інформувати керівництво про складні та надзвичайні ситуації, які виникають у ході роботи;

постійно підвищувати професійний рівень, оволодівати інноваційними формами, методами і технологіями соціальної роботи, набувати знань та навичок щодо форм та методів взаємодії із громадськістю;

відповідно до чинного законодавства проходити атестацію і курси підвищення кваліфікації;

проводити інформаційно-просвітницьку роботу з питань сімейної політики, ґендерної рівності, захисту прав та інтересів дітей, проводити сімейні й індивідуальні консультації;

виконувати інші доручення керівництва.

 

3. Права

 

3.1. Фахівець має право:

одержувати від підприємств, установ та організацій усіх форм власності інформацію з питань соціальної роботи з сім'ями, дітьми та молоддю;

порушувати клопотання про притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у порушенні законодавства з питань здійснення соціальної роботи із сім'ями, дітьми та молоддю;

представляти інтереси дітей та сімей з дітьми в їх відносинах з підприємствами, установами, організаціями;

 

з метою дотримання конфіденційності не надавати за інформаційними запитами відомості щодо отримувачів соціальних послуг;

співпрацювати з підприємствами, установами, організаціями незалежно від їх підпорядкування і форми власності, які здійснюють соціальну роботу з отримувачами соціальних послуг і/або ведуть справи отримувачів соціальних послуг відповідно до своїх повноважень і функцій, вносити відповідні пропозиції та рекомендації;

визначати пріоритетні завдання щодо роботи з отримувачами соціальних послуг, обирати форми і методи роботи;

вимагати створення відповідних умов праці, що сприяють виконанню посадової інструкції (окрема кімната в зручному для отримувачів послуг приміщенні, мобільний телефон, оплата службових розмов, комп’ютер, оплата проїзду у службових справах, медогляд);

підвищувати кваліфікацію у встановленому порядку за рахунок роботодавця;

на захист професійної честі, гідності та ділової репутації, у тому числі в судовому порядку.

 

4. Відповідальність

 

4.1. Фахівець несе відповідальність згідно з чинним законодавством за:

дотримання етичних і правових норм, зокрема;

достовірність даних, які він надає;

порушення конфіденційності інформації стосовно отримувача соціальних послуг, його соціального оточення та умов, у яких він перебуває;

неналежне ведення документації;

нецільове використання коштів, спрямованих на матеріальну допомогу сім'ям, які перебувають під соціальним супроводом;

невиконання або неналежне виконання покладених на нього обов'язків;

порушення трудової чи виконавської дисципліни, правил внутрішнього трудового розпорядку.

Категорія: Насильство | Додав: Lex_xxxl (23.05.2012) | Автор: ЗМЦСССДМ
Переглядів: 11151 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 3.7/3 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2017Конструктор сайтів - uCoz