Четвер, 28.03.2024, 15:14
ЗАПОРІЗЬКИЙ МІСЬКИЙ ЦЕНТР СОЦІАЛЬНИХ СЛУЖБ
Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Чи готовы ви усиновити дитину
Всього відповідей: 254
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Взаимодействие с местными СМИ » Взаимодействие с местными СМИ

Інформація про внутрішнє оцінювання якості надання соціальної послуги за 2019 рік

На виконання наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 № 904 «Про затвердження методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг» Запорізьким міським центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді у січні 2020 року проведено внутрішню оцінку якості надання послуги «Соціальний супровід» за 2019 рік.

Про проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг директором видано наказ від 27 грудня 2019 р. № 701. Відповідальним за організацію і проведення оцінки якості соціальних послуг призначено заступника директора ЗМЦСССДМ Кукіна В.С.

Оцінка якості надання послуги «Соціальний супровід» здійснювалась за критеріями, які визначено у Державному стандарті соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах (затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України 31 березня 2016 року № 318, та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 квітня 2016 року за № 621/28751). А саме: результативність; адресність та індивідуальний підхід; своєчасність; доступність та відкритість; повага до отримувача соціальних послуг; отримання подальшої підтримки.

При аналізі системи моніторингу за наданням послуги «Соціальний супровід» з’ясовано, що спеціалістами, які надають послугу, здійснюється перспективне та поточне (щомісячне, щотижневе) планування. Повідомлення, які надходять від суб’єктів соціальної роботи, фіксуються у відповідних журналах та є підставою для оформлення наказу про проведення обстеження і оцінки потреб сім’ї/особи, яка опинилася у складних життєвих обставинах.

  • «Соціальний супровід» сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах надається спеціалістами відділів соціальної роботи ЗМЦСССДМ по районах міста, що дозволяє максимально наблизити її безпосередньо до місця проживання клієнтів. Усі спеціалісти, які надають послугу, мають повну вищу освіту, пройшли відповідну підготовку за «Програмою для фахівців із соціальної роботи у громаді щодо здійснення соціального супроводу сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах», один спеціаліст має підготовку за програмою «Медіація». У контексті реалізації проекту GIZ «Психосоціальна підтримка та робота з конфліктами» завершено групову супервізію начальників відділів соціальної роботи. Спеціалісти Центру брали активну участь у перегляді вебінарів за різними напрямками діяльності та дистанційному навчанні. У 2019 році проведено атестацію 10 працівників.

При влаштуванні на роботу спеціалісти самостійно проходять медичний огляд та планово в подальшому (флюрографія). Проходження обов’язкових профілактичних медичних оглядів Державним стандартом «соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах» не вимагається.

Усі фахівці, які надають послугу, мають посвідчення єдиного зразка, посадову інструкцію, що містить кваліфікаційні вимоги, регулює права та обов’язки надавачів. Для надання послуги спеціалісти частково забезпечені комп’ютерною технікою та витратними матеріалами, у повному обсязі – канцелярським приладдям. Приміщення Центру обладнані офісними меблями, для проведення індивідуальної та групової роботи з клієнтами облаштовано консультаційні кімнати та кімнати групової роботи (у приміщенні ЗМЦСССДМ на вул. Рекордній, 34 а, та приміщенні Комунарського і Шевченківського відділів соціальної роботи по вул. Космічній, 87).

В оперативному управлінні ЗМЦСССДМ перебувають приміщення по вул. Рекордна, 34а, загальною площею 356,5 кв. м., де розташовуються: керівництво ЗМЦСССДМ, фінансово-економічний відділ, відділ загальної та кадрової роботи, відділ соціальної роботи та оцінки якості надання послуг, відділи соціальної роботи по Вознесенівському та Дніпровському районах, Центр відвідування для неповнолітніх, які перебувають в конфлікті з законом та служба екстреної психологічної допомоги, та нежитлове приміщення першого поверху вул. Космічна, 87, площею 174,1 кв.м., (розташовуються відділи соціальної роботи по Комунарському та Шевчінківському районах). Для забезпечення діяльності відділу соціальної роботи по Хортицькому району в користування за договором позички передано нежитлове приміщення другого поверху загальною площею 40,8 кв. м. по вул. Лахтинська, 4б, яке перебуває в оперативному управлінні управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району. Для розміщення відділів соціальної роботи в районах міста орендуються приміщення: у районній адміністрації Запорізької міської ради по Олександрівському району, вул. Олександрівська, 26 (відділу соціальної роботи по Олександрівському району), площею 32,9 кв. м.; районній адміністрації Запорізької міської ради по Заводському району, вул. Л. Чайкіної, 56 (відділу соціальної роботи по Заводському району), площею 28,60 кв. м.. В зазначених орендованих приміщеннях облаштовані робочі місця спеціалістів та фахівців із соціальної роботи, які забезпечені офісними меблями. Приміщення відповідають санітарним та протипожежним вимогам, забезпечені безперебійним водопостачанням та водовідведенням, освітленням, опаленням згідно з вимогами законодавства, але не обладнані засобами безперешкодного доступу для осіб з обмеженими можливостями відповідно до державних будівельних норм. Для зручності отримувачів, послуга надається як у приміщеннях Центру, так і безпосередньо за місцем проживання. З метою забезпечення безперешкодного доступу маломобільних груп населення до приміщення Центру по вул. Рекордна, буд. 34А, у 2019 році до Громадського бюджету міста подано проєкт по облаштуванню пандусу. За результатами конкурсного відбору на 2020 рік передбачено фінансування у розмірі 55,00 тис. грн. для облаштування пандусу.

Інформація щодо діяльності Центру поширюється при проведенні обстежень осіб/сімей, організації широкомасштабних групових заходів та через засоби масової інформації, як друковані, так і електронні. Діють сайт ЗМЦСССДМ, сторінки у Фейсбуці та Твітері. Поширення інформації про основні напрямки роботи Центру відбувається як у друкованих, так і електронних медіа, зокрема на офіційному порталі Запорізької міської влади, сайтах міських друкованих видань, на сторінках ЗМЦСССДМ у Фейсбуці, офіційному сайті Центру, на сайтах міських телеканалів (Z, Запоріжжя), сайтах газет Індустріальне Запоріжжя. Загальна кількість розміщених матеріалів в електронних ЗМІ – 158, тематика матеріалів - прямі лінії на «ТД», запровадження онлайн-консультування на «ТД», робота психологів з дітьми в сенсорній кімнаті, заходи до Міжнародного дня захисту дітей, участь в акції до Міжнародного дня боротьби з торгівлею людьми, робота з неповнолітніми майбутніми матерями в рамках Школи молодої мами тощо.

Протягом року на міських телеканалах вийшло 7 сюжетів та програм про діяльність ЗМЦСССДМ (про сімейні форми виховання, програму наставництва, онлайн-консультування, заходи для учасників АТО та членів їх сімей тощо).

На радіо протягом 2019 року вийшло 4 передачі за участю спеціалістів ЗМЦСССДМ, зокрема про популяризацію сімейних форм виховання, «Соціальне онлайн консультування» (про нові послуги «Телефону Довіри»), відповідальне батьківство та роботу з сім'ями, які опинились у складних життєвих обставинах. з різних напрямів діяльності (іміджева реклама Центру, профілактика домашнього насильства, профілактика негативних явищ у молодіжному середовищі, «Телефон Довіри», кібербезпека, протидія торгівлі людьми, популяризації сімейних форм виховання) розроблено та виготовлено 8 видів друкованої продукції загальною кількістю – 8 тис. примірників. Всього протягом року розповсюджено рекламно-інформаційної та інформаційно-просвітницької продукції Центру та організацій-партнерів – 10646 примірників.

Моніторинг якості надання послуги здійснюється шляхом проведення щотижневих нарад для начальників відділів соціальної роботи (з аналізом складних випадків), безпосередньої супервізії особових справ на місцях, наданням щотижневої, щомісячної та квартальної звітності щодо кількісних та якісних показників роботи.

В ході оцінювання встановлено, що у 2019 році під соціальним супроводом ЗМЦСССДМ перебувало 130 сімей/осіб. За категорією отримувачів соціальної послуги клієнти розподілилися наступним чином:

Постраждалі від торгівлі людьми

1

Постраждалі від жорстокого поводження та насильства

11

Одинока матір (батько)

1

Постраждалі від збройних конфліктів та тимчасової окупації

1

Сім'ї, в яких є ризик соціального сирітства

38

Сім'ї, члени яких перебувають/ перебували у конфлікті з законом

1

Сім'ї, де один чи кілька членів мають інвалідність

7

Особи з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування

23

Особи похилого віку

9

Сім'ї, в яких виникли складні стосунки та конфліктні стосунки

8

Малозабезпечені (в тому числі сім’ї, в яких є проблема безробіття)

27

Сім’ї опікунів/піклувальників

3

Всього

130

У порівнянні з 2018 роком під соціальним супроводом у 7,66 рази збільшилась кількість осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (з 3 до 23 осіб), у 3,5 рази кількість сімей, де один чи кілька членів мають інвалідність (з 2 до 7 сімей), в 1,5 рази кількість осіб похилого віку (з 6 до 9 осіб). Разом з тим під соціальним супроводом зменшилась кількість сімей, в яких є ризик соціального сирітства (з 48 до 38); сімей, в яких виникли складні стосунки та конфліктні стосунки (з 25 до 8); малозабезпечених (з 47 до 27).

Оскільки на кінець 2019 року не всі сім’ї знято з соціального супроводу, оцінити його результативність можливо лише після завершення надання послуги. Саме тому аналізувався 71 випадок, де супровід було завершено.

У 2019 році з позитивним результатом соціальний супровід завершено у 56 випадках (78,87% від знятих), без досягнення позитивного результату – 15 випадків (21,13%): по 2 у зв’язку зі смертю отримувача зняттям опіки/піклування, 4 - переїздом, 7 невиконання умов договору. Із загальної кількості завершених випадків 46,48% були розпочаті та завершені протягом звітного року За складністю 26 випадків були складними (36,61%), 2 (2,81%) – екстреного втручання, 41 (57,74%) – середньої складності і 2 – простих (2,81%). У порівнянні з 2018 роком спостерігається зростання екстрених та складних випадків.

Середня тривалість перебування під соціальним супроводом становить 6 місяців 11 днів. Мінімальний термін перебування під супроводом – 8 днів, максимальний – 17 місяців 8 днів. При цьому у 43 випадках термін перебування під супроводом менший за середній, а в 28 випадках перевищує його.

Відповідно до чинного законодавства розпорядженням Запорізького міського голови від 15.05.2019 №145р «Про організацію роботи з сім’ями, які опинилися у складних життєвих обставинах» затверджено «Примірне положення про Комісію по роботі з сім’ями, які опинилися у складних життєвих обставинах, при управлінні соціального захисту населення Запорізької міської ради по району», яким врегульовано питання щодо взяття під соціальний супровід/відсутності необхідності/зняття з соціального супроводу сімей/осіб, які опинилися у складних життєвих обставинах. Окрім Комісії при управлінні соціального захисту населення ЗМР по району, у разі потреби, сім’ї беруться під соціальний супровід також за рішенням комісії з питань захисту прав дітей при районній адміністрації. З 87 сімей/осіб, які взяті під соціальний супровід у 2019 році, 3 взято за рішенням комісії з захисту прав дитини, 58 – за рішенням комісій при управліннях соціального захисту населення, 26 – за заявою отримувача послуги.

Звіт за результатами соціального супроводу переважно заповнюється спеціалістом спільно із клієнтом. За даними анкетування отримувачів послуги, супровід яких завершено у 2019 році, та звітів за результатами соціального супроводу сім’ї (особи) встановлено, що оцінка потреб сім’ї(особи) у наданні соціальних послуг проведена у 98,6% випадків. В одному випадку (при взятті під супровід за рішенням комісії з питань захисту прав дітей) оцінка потреб не здійснена через відмову отримувача від співпраці. Надавачі послуги завжди дотримувалися норм етики поведінки та толерантності у спілкуванні з отримувачем соціальної послуги, ознаки дискримінації відсутні, у 90% випадків отримувачі послуг ознайомлені із результатами супроводу, що засвідчили своїм підписом.

Після завершення супроводу 35% у подальшому ще потребували соціальних послуг, тому клієнтам надавалась постпрограмна підтримка (за винятком тих, хто переїхав у іншу місцевість, помер, позбавлений батьківських та опікунських прав або влаштований до закладів соціального утримання).

Для сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах, та перебували під соціальним супроводом, проведено 79 групових заходи з питань підвищення виховного потенціалу, профілактики негативних явищ та популяризації здорового способу життя (охоплено 255 осіб). Для проведення групової роботи з сім’ями, які опинилися в складних життєвих обставинах, та перебувають під соціальним супроводом, також активно використовується потенціал організацій партнерів, зокрема БФ «Карітас Запоріжжя» та Центру «New Hope».

За результатами оцінки потреб отримувачів послуги соціального супроводу зі 130 випадків, ведення яких здійснювалось впродовж року, 48 випадків були складними (26 з них завершено, ведення 22 продовжується і в 2020 році). Отже за вимогами Держстандарту це становить навантаження для 9 фахівців із соціальної роботи. На інших 6 фахівців приходиться решта з 82 випадків, відповідно навантаження становить 13,66 випадки, що на 36,6% вище нормативів за Держстандартом. Таким чином частка надавачів послуги у яких перевищено навантаження відповідно до Державного стандарту соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах становить 40% (6 ФСР/15 ФСР, які надають послугу соціального супроводу).

З врахуванням того, що зазначеними працівниками одночасно надається ще й соціальна послуга «Соціальний супровід сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування», перевищення навантаження наявне у всіх фахівців із соціальної роботи, і становить 22,86 випадки без врахування складності. Уникнути даного факту не вдається навіть завдяки тому, що послуга надається не лише фахівцями із соціальної роботи але і психологами та начальниками відділів соціальної роботи по районах міста, оскільки і при такому розподілі середнє навантаження становить 11,43 випадки.

Запорізьким міським центром соціальних служб для сім’ї дітей та молоді листом від 26.02.2019р. № 640/01 управлінню соціального захисту населення Запорізької міської ради, як головному розпоряднику коштів, з відповідними розрахунками подано клопотання щодо додаткового введення до штату ЗМЦСССДМ 14 посад фахівців із соціальної роботи. Проте дане питання не вирішено.

Зважаючи на даний факт показник визнано як «незадовільний».

Показники кількісні

 

Від 0% до 20%

Від 21% до 50%

Від 51% до

100%

Кількість скарг та

результат їх розгляду

«добре»

-

-

Кількість задоволених

звернень про отримання

соціальної послуги

-

-

«добре»**

** При визначенні показника задоволених звернень про отримання соціальної послуги доцільно прийняти до уваги те, що послугу «Соціального супроводу» отримали всі клієнти, які подали відповідні заяви та уклали Договір на надання даної послуги. Разом з тим, протягом року на обліку ЗМЦСССДМ перебувало 782 сім’ї/особи, які опинилися у складних життєвих обставинах. Соціальним супроводом з них було охоплено лише 16,62%. Даний показник міг би бути значно вищим за наявності достатньої кількості фахівців із соціальної роботи.

Оскільки сумарно за отриманими даними шкали оцінки якісних та кількісних показників послуги «соціальний супровід» вісім показників (87,5%) відповідають встановленому рівню «Добре», а один показник (12,5%) – рівню «Незадовільно», загальний показник послуги «соціальний супровід» визнано таким, що відповідає встановленому рівню – «Добре».

Оцінка якості соціальних послуг в цілому

Узагальнений статус

Рекомендації по роботі із суб’єктом, що надає соціальну послугу

 

«добре»

Продовжувати роботу із суб’єктом

 

Враховуючи часткове виконання заходів, які були заплановані Запорізьким міським центром соціальних служб для сім, дітей та молоді на 2019 рік, для покращення роботи з надання послуги «Соціальний супровід», надмірне перевищення навантаження на працівників Центру, потребу у реалізації норм Закону України у соціальних послугах, на 2020 рік передбачаються наступні

Заходи Запорізького міського центру соціальних служб для сім, дітей та молоді, заплановані для покращення роботи з надання послуги «Соціальний супровід»

  • Впровадження порядку надання соціальних послуг відповідно до Закону України «Про соціальні послуги», який вступає в дію з 01.01.2020 року.
  • Забезпечення взаємодії з працівниками мобільної бригади соціально-психологічної допомоги особам, які постраждалих від насильства.
  • Приведення кількості фахівців із соціальної роботи у відповідність до потреб населення у соціальній послузі, в процесі реорганізації Центру.
  • Визначення надавача послуги соціального супроводу у відповідності до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, Випуску 80 „Соціальні послуги”, затвердженому наказом Міністерства соціальної політики України від 29 березня 2017 року № 518
  • Реалізація проєкту Громадського бюджету «Створення безбар’єрного доступу до отримання соціальних послуг маломобільних груп населення».

 

 

 

Голова комісії                                                           В.С. Кукін

 

Члени комісії                                                           О.С. Севастьянова

П. М. Алєксєєнко

Т.С. Писарєва

О.О. Семененко

 

 

 

 

 

Директор ЗМЦСССДМ                                         Л.В. Токарєва

 

Категорія: Взаимодействие с местными СМИ | Додав: Lex_xxxl (30.01.2020)
Переглядів: 416 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024Конструктор сайтів - uCoz