П`ятниця, 29.03.2024, 04:15
ЗАПОРІЗЬКИЙ МІСЬКИЙ ЦЕНТР СОЦІАЛЬНИХ СЛУЖБ
Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Чи готовы ви усиновити дитину
Всього відповідей: 254
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Взаимодействие с местными СМИ » Взаимодействие с местными СМИ

Інформація про внутрішню оцінку якості послуги «Соціальний супровід" за 2017 рік

 

Інформація

про проведення Запорізьким міським центром соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді внутрішнього моніторингу та оцінки якості послуги «Соціальний супровід» за 2017 рік.

 

На виконання наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 № 904 «Про затвердження методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг» Запорізьким міським центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді у січні 2018 року проведено внутрішню оцінку якості надання послуги «Соціальний супровід» за 2017 рік.

Про проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг директором видано наказ від «29» грудня 2017 р. № 595. Відповідальним за організацію і проведення оцінки якості соціальних послуг призначено заступника директора ЗМЦСССДМ Кукіна В.С.

Оцінка якості надання послуги «Соціальний супровід» здійснювалась за критеріями, які визначено у Державному стандарті соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах (затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України 31 березня 2016 року № 318, та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 квітня 2016 року за № 621/28751). А саме: результативність; адресність та індивідуальний підхід; своєчасність; доступність та відкритість; повага до отримувача соціальних послуг; отримання подальшої підтримки.

При аналізі системи моніторингу за наданням послуги «Соціальний супровід» з’ясовано, що спеціалістами, які надають послугу, здійснюється перспективне та поточне (щомісячне, щотижневе) планування. Повідомлення, які надходять від суб’єктів соціальної роботи, фіксуються у відповідних журналах та є підставою для оформлення наказу про проведення обстеження і оцінки потреб сім’ї/особи, яка опинилася у складних життєвих обставинах.

Послуга «Соціальний супровід» надається спеціалістами відділів соціальної роботи ЗМЦСССДМ по районах міста, що дозволяє максимально наблизити її безпосередньо до місця проживання клієнтів. Усі спеціалісти, які надають послугу, мають повну вищу освіту, пройшли відповідну підготовку за «Програмою для фахівців із соціальної роботи у громаді щодо здійснення соціального супроводу сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах». У 2017 році за рахунок коштів бюджету міста 6 спеціалістів пройшли перепідготовку при Запорізькому національному університеті за програмою «Психологічні аспекти надання соціальної допомоги», два спеціалісти навчаються на другому курсі магістратури за спеціальністю «Державне управління» та 2 за спеціальністю «Психологія». У відділах соціальної роботи ЗМЦСССДМ по районах міста працює 14 психологів, 8 спеціалістів із соціальної роботи, 3 юриста, та 2 інші спеціалісти (педагог, реабілітолог).

Спеціалісти самостійно проходять медичний огляд при влаштуванні на роботу та планово (флюрографія). Проходження обов’язкових профілактичних медичних оглядів Державним стандартом «соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах» не вимагається.

Усі фахівці, які надають послугу, мають посвідчення єдиного зразка, посадову інструкцію, що містить кваліфікаційні вимоги, регулює права та обов’язки надавачів. Для надання послуги спеціалісти частково забезпечені комп’ютерною технікою та витратними матеріалами, у повному обсязі – канцелярським приладдям. Приміщення Центру обладнані офісними меблями, для проведення індивідуальної та групової роботи з клієнтами облаштовано консультаційні кімнати та кімнати групової роботи (у приміщенні ЗМЦСССДМ на вул. Рекордній, 34 а, та приміщенні Комунарського і Шевченківського відділів соціальної роботи по вул. Космічній, 87).

В оперативному управлінні ЗМЦСССДМ перебуває приміщення по вул. Рекордній, 34а, загальною площею 356,5 кв. м. У даному приміщенні розташовуються: керівництво ЗМЦСССДМ, фінансово-економічний відділ, відділ загальної та кадрової роботи, відділ соціальної роботи та оцінки якості надання послуг, відділи соціальної роботи по Вознесенівському та Дніпровському районах, Центр відвідування для неповнолітніх, які перебувають в конфлікті з законом та служба екстреної психологічної допомоги. Для забезпечення діяльності відділу соціальної роботи по Хортицькому району в користування за договором позички передано нежитлове приміщення другого поверху загальною площею 40,8 кв. м. по вул. Лахтинська, 4б, яке перебуває в оперативному управлінні управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району. Для розміщення відділів соціальної роботи в районах міста орендуються приміщення: у районній адміністрації Запорізької міської ради по Олександрівському району, вул. Олександрівська, 26 (відділу соціальної роботи по Олександрівському району), площею 32,9 кв. м.; районній адміністрації Запорізької міської ради по Заводському району, вул. Л. Чайкіної, 56 (відділу соціальної роботи по Заводському району), площею 28,60 кв. м.; першого поверху нежитлового приміщення, вул. Космічна, 87 (відділи соціальної роботи по Комунарському та Шевчінківському районах), площею 174,1 кв.м. В зазначених орендованих приміщеннях облаштовані робочі місця спеціалістів та фахівців із соціальної роботи, які забезпечені офісними меблями. Приміщення відповідають санітарним та протипожежним вимогам, забезпечені безперебійним водопостачанням та водовідведенням, освітленням, опаленням згідно з вимогами законодавства, але не обладнані засобами безперешкодного доступу для осіб з обмеженими можливостями відповідно до державних будівельних норм. Для забезпечення зручності, послуга надається як у приміщеннях Центру, так і безпосередньо за місцем проживання отримувачів.

Інформація щодо діяльності Центру поширюється при проведенні обстежень осіб/сімей, організації широкомасштабних групових заходів та через засоби масової інформації, як друковані, так і електронні. Діють сайт ЗМЦСССДМ, сторінки у Фейсбуці та Твітері. У 2017 році виготовлено та розповсюджено 3 тис. кишенькових карток-візиток «Безкоштовно та конфіденційно», протягом року на міських телеканалах вийшло 10 сюжетів та програм про діяльність ЗМЦСССДМ, на радіо - 9 передач.

Моніторинг якості надання послуги здійснюється шляхом проведення щотижневих нарад для начальників відділів соціальної роботи (з аналізом складних випадків), безпосередньо супервізією особових справ на місцях, наданням щотижневої, щомісячної та квартальної звітності щодо кількісних та якісних показників роботи.

В ході оцінювання встановлено, що у 2017 році під соціальним супроводом ЗМЦСССДМ перебувало 154 сім’ї/особи. За категорією отримувачів соціальної послуги клієнти розподілилися наступним чином:

Постраждалі від торгівлі людьми

2

Постраждалі від жорстокого поводження та насильства

4

Одинока матір (батько)

6

Постраждалі від збройних конфліктів та тимчасової окупації

4

Сім'ї, в яких є ризик соціального сирітства

44

Сім'ї, члени яких перебувають/ перебували у конфлікті з законом

6

Сім'ї, де один чи кілька членів мають інвалідність

4

Сім'ї опікунів / піклувальників

5

Особи з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування

3

Сім'ї, яким призначена державна допомога при народженні дитини

5

Неповнолітні вагітні

1

Сім'ї, в яких виникли складні стосунки та конфліктні стосунки

11

Малозабезпечені (в тому числі сім’ї, в яких є проблема безробіття)

59

Всього

154

 

Оскільки на кінець 2017 року не всі сім’ї знято з соціального супроводу, оцінити його результативність можливо лише після завершення надання послуги. Саме тому аналізувались 82 випадки, де супровід було завершено.

З соціального супроводу протягом 2017 року знято 15 осіб та 67 сімей, в яких виховувалась 121 дитина. З позитивним результатом знято 14 осіб і 61 сім’ю (112 дітей), що становить 91,6% від знятих, без досягнення позитивного результату – 1 особу та 6 сімей (9 дітей) через невиконання договору, переїзд тощо (8,53%).

Середня тривалість перебування під соціальним супроводом становить 6 місяців, 6 днів. Мінімальний термін перебування під супроводом – 1 місяць, максимальний – 12 місяців. При цьому у 59 випадках термін перебування під супроводом менший за середній, а в 23 випадках перевищує його. Сім’ї беруться під соціальний супровід та знімаються за заявою клієнта, рішенням комісії з питань захисту прав дітей, рішенням Дорадчого органу по роботі з сім’ями, які опинилися у складних життєвих обставинах.

Звіт за результатами соціального супроводу заповнюється надавачем послуги спільно із клієнтом та спеціалістом, відповідальним за здійснення супервізії. За даними анкетування отримувачів послуги, супровід яких завершено у 2017 році, та звітів за результатами соціального супроводу сім’ї (особи) встановлено, що оцінка потреб сім’ї(особи) у наданні соціальних послуг проведена якісно у 100% випадків, надані соціальні послуги відповідали потребам отримувачів у 97,6% випадків. У 2-х випадках (2,43%) потреби клієнтів було задоволено частково, оскільки вони містили вимоги, що не входять до компетенції ЗМЦСССДМ (зокрема надання постійного власного житла). Сім’ї(особи), які брала активну участь у виконанні плану соціального супроводу (80,5%) стовідсотково досягли позитивного результату, 12,2% частково виконували свою частину плану соціального супроводу, 7,31% отримувачів не приймали активної участі у виконанні плану супроводу. У 96,3% випадків допомога була надана вчасно; 21 втручання (25,6%) було екстреним, а 61 (74,4%) – плановим. Сім’ям (особам), які перебували під соціальним супроводом, та зняті у 2017 році, стовідсотково надано інформацію про центр та соціальні послуги, 96,3% з них отримали всі необхідні консультації. Надавачі послуги завжди дотримувалися норм етики поведінки та толерантності у спілкуванні з отримувачем соціальної послуги, ознаки дискримінації відсутні, у 96,3% випадків отримувач послуг був ознайомлений з результатами оцінки потреб (решта не сприйняли ознайомлення в повному обсязі через фізичний та психологічний стан, в якому перебували). Здійснення соціального супроводу було завершено достроково у 25 випадках, з них: 14 з досягненням позитивного результату, 1 – за заявою клієнта, 3 - невиконанням плану отримувачем без поважних причин, 7 – у зв’язку з переїздом отримувача в іншу місцевість. Після завершення супроводу клієнтам надавалась постпрограмна підтримка (за винятком тих, хто переїхав у іншу місцевість або був влаштований до закладів соціального утримання).

Для сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах, та перебували під соціальним супроводом, проведено 5 інформаційних акцій (охоплено 26 осіб) та 85 групових заходів з питань підвищення виховного потенціалу, профілактики негативних явищ та популяризації здорового способу життя (охоплено 353 особи). Для проведення групової роботи з сім’ями, які опинилися в складних життєвих обставинах, та перебувають під соціальним супроводом, також активно використовується потенціал організацій партнерів, зокрема БФ «Карітас Запоріжжя» та Центру «New Hope».

Показники якості

соціальної послуги соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах

Показник

Стан виконання

Статус

  1. Частка отримувачів послуги соціального супроводу, в яких після отримання послуги відбулося покращення фізичного, психологічного, соціального стану, від загальної кількості отримувачів цієї послуги.

91,6%

Добре

  1. Частка отримувачів послуги, які повторно отримують послугу соціального супроводу, від загальної кількості отримувачів цієї послуги.

1,2%

Добре

  1. Частка отримувачів послуги, які не набули належних навичок справлятися із складними життєвими обставинами (далі – СЖО), від загальної кількості отримувачів цієї послуги.

8,53%

Добре

  1. Частка отримувачів послуги, які набули навичок справлятися із СЖО та мінімізувати їхні наслідки, від загальної кількості отримувачів цієї послуги.

91,6%

Добре

  1. Частка отримувачів послуги, яким достроково завершено надання послуги соціального супроводу у зв’язку з досягненням позитивного результату, від загальної кількості отримувачів цієї послуги.

9,74%

Добре

  1. Частка отримувачів послуги, яким послуга надавалася відповідно до потреб отримувача, від загальної кількості отримувачів цієї послуги.

97,6%

Добре

  1. Частка надавачів послуги соціального супроводу, у яких перевищено навантаження відповідно до Державного стандарту соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах, від загальної кількості надавачів цієї послуги.

0*%

Добре

  1. Рівень забезпечення приміщеннями, обладнанням і витратними матеріалами, необхідними для надання послуги відповідно до встановлених норм.

100%

Добре

* Недопущення перевищення навантаження на надавачів послуг відповідно до Державного стандарту соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах досягається за рахунок того, що супровід здійснюється не лише фахівцями із соціальної роботи але і психологами та начальниками відділів соціальної роботи по районах міста. Завдяки цьому середнє навантаження на одного надавача послуги становить 5,7 випадки. Приймаючи до уваги те, що у 23 випадках термін перебування під супроводом більший за півроку, можна говорити про те, що 28% випадків були складними.

 

Показники кількісні

 

Від 0% до 20%

Від 21% до 50%

Від 51% до

100%

Кількість скарг та

результат їх розгляду

«добре»

-

-

Кількість задоволених

звернень про отримання

соціальної послуги

 

-

-

«добре»**

** При визначенні показника задоволених звернень про отримання соціальної послуги доцільно прийняти до уваги те, що послугу «Соціального супроводу» отримали всі клієнти, які подали відповідні заяви та уклали Договір на надання даної послуги. Разом з тим, протягом року на обліку ЗМЦСССДМ перебувало 127 осіб та 903 сім’ї, які опинилися у складних життєвих обставинах. Соціальним супроводом з них було охоплено лише 14,95%. Даний показник міг би бути значно вищим за наявності достатньої кількості фахівців із соціальної роботи. Варто зазначити також, що 53,24% випадків супроводу, від загальної кількості, були завершені протягом звітного року.

З огляду на отримані дані шкали оцінки якісних та кількісних показників послуги «соціальний супровід» показники відповідають встановленому рівню – «Добре».

 

Оцінка якості соціальних послуг в цілому

 

Узагальнений статус

Рекомендації по роботі із суб’єктом, що надає соціальну послугу

 

«добре»

Продовжувати роботу із суб’єктом

 

Однак відсутність у Центру власного транспорту, у місті закладів соціального спрямування («Центру соціально-психологічної допомоги», «Соціального центру матері та дитини», «Соціального гуртожитку для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування»), збільшення навантаження на працівників Центру у зв’язку з впровадженням Постанови КМУ від 30 жовтня 2014 р. № 623 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо функціональних обов’язків державного соціального інспектора», реалізації заходів щодо соціальної реабілітації учасників АТО, потребою у проведенні обстежень з метою підтвердження місця проживання одиноких матерів, не дозволяють у певному обсязі охопити соціальним супроводом усіх, хто цього потребує. Через постійно зростаючу кількість сімей, в яких виховуються діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, особливе занепокоєння викликає необхідність здійсненні соціального супроводу опікунських сімей, що передбачено відповідним Державним стандартом, який затверджено наказом міністерства соціальної політики України від 11.08.2017 № 1307.

 

Заходи Запорізького міського центру соціальних служб для сім, дітей та молоді, заплановані для покращення роботи з надання послуги «Соціальний супровід»

  • Атестація фахівців із соціальної роботи протягом 2018 року;
  • порушення питання щодо приведення кількості фахівців із соціальної роботи у відповідність до потреб населення у соціальних послугах;
  • впровадження в систему роботи таблиці оособливості ведення соціальних випадків відповідно до їх складності;
  • формування вимог до змісту особової справи (повідомлення, накази, оцінка потреб (початкова та комплексна), визначення складності випадку, договір, план, картки, підстави для продовження терміну перебування під супроводом, листування, звіт);
  • запровадження в практику роботи описової частини якісних показників супроводу;
  • сприяння створенню в м. Запоріжжі закладів соціального спрямування, що надають тимчасовий притулок сім’ям/особам, які опинились у складних життєвих обставинах;
  • поліпшення матеріально-технічного забезпечення, зокрема комп’ютерною технікою.

 

 

Категорія: Взаимодействие с местными СМИ | Додав: Lex_xxxl (20.03.2018)
Переглядів: 1458 | Коментарі: 7 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024Конструктор сайтів - uCoz