Субота, 27.04.2024, 04:44
ЗАПОРІЗЬКИЙ МІСЬКИЙ ЦЕНТР СОЦІАЛЬНИХ СЛУЖБ
Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Чи готовы ви усиновити дитину
Всього відповідей: 254
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Взаимодействие с местными СМИ » Взаимодействие с местными СМИ

Інформаційна довідка

про проведення Запорізьким міським центром соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді внутрішнього моніторингу та оцінки якості надання соціальних послуг 002.0 Консультування (в т.ч. 002.1 Консультативний кризовий телефон),  010.0 Соціальний супровід (010.1 Соціальний супровід сімей /осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, 010.2  Соціальний супровід сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування), 012.0 Екстрене (кризове) втручання за 2020 рік.

На виконання  наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 № 904 «Про затвердження методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг» Запорізьким міським центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді у січні-лютому 2021 року проведено внутрішню оцінку якості надання послуги «Соціальний супровід» за 2020 рік. Про проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг директором видано наказ від 28 грудня 2020 р. № 586. Відповідальним  за організацію і проведення оцінки якості соціальних послуг призначено  заступника директора ЗМЦСССДМ Кукіна В.С.Оцінка якості надання послуги «Соціальний супровід сімей /осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах» здійснювалась за критеріями, які визначено у Державному стандарті соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах (затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України 31 березня 2016 року № 318, та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 квітня 2016 року  за                                № 621/28751). А саме: результативність; адресність та індивідуальний підхід; своєчасність; доступність та відкритість; повага до отримувача соціальних послуг; отримання подальшої підтримки. Оцінка якості надання послуги «Соціальний супровід сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування" здійснювалась за критеріями, які визначено у Державному стандарті  (затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України 11.08.2017  № 1307, та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 вересня 2017 р. за № 1089/30957). А саме: результативність; доступність; незалежність отримувача; захист та безпека отримувача; конфіденційність інформації. Оцінка якості надання послуги «Консультування» здійснювалась за критеріями, які визначено у Державному стандарті соціальної послуги консультування (затвердженого наказом Наказ Міністерства соціальної політики України 02.07.2015 № 678). А саме: адресність та індивідуальний підхід; результативність; своєчасність; доступність та відкритість; повага до гідності отримувача соціальної послуги; професійність. Оцінка якості надання послуги «Кризового та екстреного втручання» здійснювалась за критеріями, які визначено у Державному стандарті затвердженому наказом Міністерства соціальної політики України 01.07.2016         № 716. А саме: адресність та індивідуальний підхід, результативність; своєчасність, доступність та відкритість; повага до гідності отримувача соціальної послуги; професійність. При аналізі системи моніторингу за наданням соціальних послуг з’ясовано, що спеціалістами, які надають послуги, здійснюється перспективне та поточне (щомісячне, щотижневе) планування. Повідомлення, які надходять від суб’єктів соціальної роботи, фіксуються у відповідних журналах та є підставою для оформлення наказу про проведення обстеження і оцінки потреб сім’ї/особи, яка опинилася у складних життєвих обставинах. Послуги надаються спеціалістами відділів соціальної роботи ЗМЦСССДМ по районах міста, що дозволяє максимально наблизити їх безпосередньо до місця проживання клієнтів. Усі спеціалісти мають повну вищу освіту, пройшли відповідну підготовку за програмами «Для фахівців із соціальної роботи у громаді щодо здійснення соціального супроводу сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах», «Підготовки кандидатів в прийомні батьки та батьки-вихователі, опікуни, піклувальники»,"Створення та забезпечення діяльності надавачів соціальних послуг щодо розвитку сімейних форм виховання" , «Створення та забезпечення діяльності прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу». Один спеціаліст має підготовку за програмою «Медіація».  У контексті реалізації проекту  GIZ «Психосоціальна підтримка та робота з конфліктами» завершено групову супервізію начальників відділів соціальної роботи.   Спеціалісти Центру брали активну участь у перегляді вебінарів за різними напрямками діяльності та дистанційному навчанні. При влаштуванні на роботу спеціалісти самостійно проходять медичний огляд та планово в подальшому (флюрографія). Проходження  обов’язкових профілактичних медичних оглядів Державними стандартами не вимагається.Усі фахівці, які надають послугу, мають посвідчення єдиного зразка, посадову інструкцію, що містить кваліфікаційні вимоги, регулює права та обов’язки надавачів. Для надання послуг спеціалісти частково забезпечені комп’ютерною технікою та витратними матеріалами, у повному обсязі – канцелярським приладдям. Приміщення Центру обладнані офісними меблями, для проведення індивідуальної та групової роботи з клієнтами облаштовано консультаційні кімнати та кімнати групової роботи (у приміщенні ЗМЦСССДМ на вул. Рекордній, 34 а, та приміщенні Комунарського і Шевченківського відділів соціальної роботи по вул. Космічній, 87). В оперативному управлінні ЗМЦСССДМ перебувають приміщення по         вул. Рекордна, 34а, загальною площею 356,5 кв. м., де розташовуються: керівництво ЗМЦСССДМ, фінансово-економічний відділ, відділ загальної та кадрової роботи, відділ соціальної роботи та оцінки якості надання послуг, відділи соціальної роботи по Вознесенівському та Дніпровському районах, Центр відвідування для неповнолітніх, які перебувають в конфлікті з законом та служба екстреної психологічної допомоги, та  нежитлове приміщення першого поверху вул. Космічна, 87, площею 174,1 кв.м., (розташовуються відділи соціальної роботи по Комунарському та Шевчінківському районах).  Для забезпечення діяльності відділу соціальної роботи по Хортицькому району в користування за договором позички передано нежитлове приміщення другого поверху загальною площею 40,8 кв. м. по вул. Лахтинська, 4б, яке перебуває в оперативному управлінні управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району. Для розміщення відділів соціальної роботи в районах міста орендуються приміщення: у районній адміністрації Запорізької міської ради по Олександрівському району, вул. Олександрівська, 26 (відділу соціальної роботи по Олександрівському району), площею 32,9 кв. м.; районній адміністрації Запорізької міської ради по Заводському району, вул. Л. Чайкіної, 56 (відділу соціальної роботи по Заводському району), площею 28,60 кв. м.. В зазначених орендованих приміщеннях облаштовані робочі місця спеціалістів та фахівців із соціальної роботи, які забезпечені офісними меблями. Приміщення відповідають санітарним та протипожежним вимогам, забезпечені безперебійним водопостачанням та водовідведенням, освітленням, опаленням згідно з вимогами законодавства,  але не обладнані засобами безперешкодного доступу для осіб з обмеженими можливостями відповідно до державних будівельних норм. Для зручності отримувачів, послуга надається як у приміщеннях Центру, так і безпосередньо за місцем проживання. Завдяки участі у проєкті  Громадського бюджету  у 2020 році до приміщення Центру по вул. Рекордна, буд. 34А облаштувано пандус. Інформація щодо діяльності Центру поширюється при проведенні обстежень осіб/сімей, через засоби масової інформації, як друковані, так і електронні. Діють сайт ЗМЦСССДМ, сторінки у Фейсбуці та Твітері. Поширення інформації про основні напрямки роботи Центру відбувається як у друкованих, так і електронних медіа, зокрема на офіційному порталі Запорізької міської влади, сайтах міських друкованих видань, на сторінках ЗМЦСССДМ у Фейсбуці, офіційному сайті Центру, на сайтах міських телеканалів (Z, Суспільне. Запоріжжя), сайтах газет Індустріальне Запоріжжя. Загальна кількість розміщених матеріалів в електронних ЗМІ – 158, тематика матеріалів - прямі лінії на «ТД», запровадження онлайн-консультування на «ТД», робота психологів з дітьми в сенсорній кімнаті, заходи до Міжнародного дня захисту дітей, участь в акції до Міжнародного дня боротьби з торгівлею людьми, робота з неповнолітніми майбутніми матерями в рамках Школи молодої мами тощо.Поширення інформації про основні напрямки роботи Центру відбувалось як в друкованих, так і електронних медіа, зокрема на офіційному порталі Запорізької міської влади, сайтах міських друкованих та інших інформаційних видань та платформ, на сторінках ЗМЦСССДМ у Фейсбуці, офіційному сайті Центру, на сайтах міських телеканалів (Z, Запоріжжя), сайті газети Міг. Загальна кількість розміщених матеріалів в електронних ЗМІ – 108, тематика матеріалів - прямі лінії на «ТД», робота Центру в умовах карантину, заходи для учасниць «Сімейного клубу для учасників АТО та ООС», патронатне виховання тощо.Протягом поточного року на міських телеканалах вийшло 3 сюжети та програм про діяльність ЗМЦСССДМ (щодо проблеми булінгу, до акції «16 днів проти насильства», «Діти на канікулах»). На радіо протягом 2020 року вийшло 3 передачі за участю спеціалістів ЗМЦСССДМ, зокрема «Вагітність неповнолітніх: психологічний супровід та підтримка», «Патронатне виховання в Україні», психологічна допомога в умовах коронавірусу. Зниження кількості програм та розміщених матеріалів у ЗМІ протягом поточного року обумовлене запровадженням карантинних обмежень, які заборонили проведення групових заходів, а відповідно знизилася і кількість інформаційних матеріалів. Запорізьким МЦСССДМ з різних напрямів діяльності (іміджева реклама Центру, профілактика домашнього насильства, профілактика негативних явищ у молодіжному середовищі, «Телефон Довіри», протидія торгівлі людьми, популяризації сімейних форм виховання) розроблено та виготовлено 8 видів друкованої продукції загальною кількістю – 12 тис. примірників. Всього протягом року розповсюджено рекламно-інформаційної та інформаційно-просвітницької продукції Центру та організацій-партнерів – 6460 примірники.Моніторинг якості надання послуг здійснюється шляхом проведення нарад для відділів соціальної роботи (у зв’язку з впровадженням карантинних заходів, спричинених COVID -19, з березня 2020 переважно в онлайн режимі), безпосередньої супервізії випадків та особових справ, наданням щотижневої, щомісячної та квартальної звітності стосовно кількісних та якісних показників роботи. Рішення про надання соціальних послуг впродовж року приймалося  Комісіями по роботі з сім’ями, які опинилися у складних життєвих обставинах, при управлінні соціального захисту населення Запорізької міської ради по районах (відповідно до розпорядженням Запорізького міського голови від 15.05.2019 №145р «Про організацію роботи з сім’ями, які опинилися у складних життєвих обставинах); управліннями соціального захисту населення по районах (згідно з п. 36 Порядку організації надання соціальних послуг,   затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 р. №587),  працівниками Центру (при кризовому(екстреному) втручанні). В ході оцінювання встановлено, що у 2020 році надання послуги «Соціальний супровід сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах»  знизилося на 22,30% (зі 130 випадків у 2019 році до 101 у 2020-му). При цьому, у порівнянні з 2019 роком, показник охоплення послугою «Соціальний супровід сімей (осіб), які перебувають у СЖО» від потребуючих зменшився  на 3,66%, і становить 12,96% (779 сімей/осіб, які перебувають на обліку, як такі що опинилися у складних життєвих обставинах), у 2019 році – 16,62%. Зі 101 випадку, в яких надано послугу «Соціальний супровід сімей (осіб), які перебувають у СЖО» упродовж звітного періоду завершено 72 (з позитивним результатом соціальний супровід завершено у 57 випадках (79,16% від знятих, що на 0,29 відсотки більше ніж у 2019 році), без досягнення позитивного результату – 10 випадків (13,88%). У порівнянні з 2019 роком під соціальним супроводом на 47,8%  збільшилась кількість осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (з 23 до 34 осіб), що пов’язано з реалізацією заходів з надання компенсації на придбання житла. Разом з тим під соціальним супроводом зменшилась кількість сімей, в яких є ризик соціального сирітства (з 38 до 34); сімей, в яких виникли складні стосунки та конфліктні стосунки (з 8 до 2); малозабезпечених (з 27 до 18); сімей, де один чи кілька членів мають інвалідність (з 7до  2 сімей); осіб похилого віку (з 9 до 7 осіб); постраждалі від жорстокого поводження та насильства (з 11 до 3). Оскільки на кінець 2020 року не всі сім’ї знято з соціального супроводу,  оцінити його результативність можливо лише після завершення надання послуги. Саме тому аналізувалися 72 випадки, де супровід було завершено. За складністю 21випадок був складним (21, 16%), 2 (2,77%) – екстреного втручання, 45 (62,5%) – середньої складності і 4 – простих (5,55%). У порівнянні з 2019 роком спостерігається зростання середніх і простих випадків (останнє зумовлено саме збільшенням кількості перебування під супроводом осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, оскільки перебування під супроводом було обов’язковою умовою надання компенсації на придбання житла) . Середня тривалість перебування під соціальним супроводом становить 8 місяців15 днів, що на 2 місяці 4 дні більше, ніж у 2019 році (6 місяців 11 днів), що викликано збільшенням максимального терміну перебування під соціальним супроводом, в окремих випадках, до 18, 23, 30 місяців, тоді як у 2019 році максимальний термін перебування під супроводом становив  17 місяців 8 днів. Мінімальний термін перебування під супроводом – 1 місяць 10 днів, тоді як у 2019 році він був 8 днів. При цьому у 50 випадках термін перебування під супроводом менший  за середній, а в 22 випадках перевищує його. Отже у 2020 році спостерігається збільшення амплітуди відхилення від середнього терміну перебування під супроводом у бік зменшення кількості випадків, які його перевищують. У розрізі забезпеченості населення послугою «Соціальний супровід сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах» від кількості тих, що перебувають на обліку Центру через потрапляння у СЖО відсоток охоплення становит 12,98%:

  Зменшення кількості отримувачів викликано карантинними заходами, пов’язаними з COVID-19, зміною законодавства щодо порядку надання послуг, збільшенням терміну перебування під соціальним супроводом та запровадженням довгострокового надання послуги «Консультування» (на кінець року вона надавалась у 13 випадках).Звіт за результатами соціального супроводу переважно заповнюється спеціалістом спільно із клієнтом. За даними анкетування отримувачів послуги, супровід яких завершено у 2020 році, та звітів за результатами соціального супроводу сім’ї (особи) встановлено, що оцінка потреб сім’ї(особи) у наданні соціальних послуг проведена у 100% випадків. Надавачі послуги завжди дотримувалися норм етики поведінки та толерантності у спілкуванні з отримувачем соціальної послуги, ознаки дискримінації відсутні, у 100% випадків отримувачі послуг  були залучені до розроблення та реалізації плану соцсупроводу. Після завершення супроводу 25%  ще потребували соціальних послуг, тому клієнтам надавалась постпрограмна підтримка (за винятком тих, хто переїхав у іншу місцевість, помер, позбавлений батьківських прав або влаштований до закладів соціального утримання). Для сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах, та перебували під соціальним супроводом, проведено 9 групових заходи з питань підвищення виховного потенціалу, профілактики негативних явищ та популяризації здорового способу життя (охоплено 56 осіб). Для проведення групової роботи з сім’ями, які опинилися в складних життєвих обставинах, та перебувають під соціальним супроводом, також активно використовується потенціал організацій партнерів, зокрема БФ «Карітас Запоріжжя» та Центру «New Hope».

* При визначенні показника з перевищення навантаження враховано той факт, що  відповідно до вимог Державного стандарту, Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, Випуску 80 „Соціальні послуги”, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 29 березня 2017 року № 518, надавачем послуги є фахівці із соціальної роботи. Враховуючи, що послугою 010.0 Соціальний супровід впродовж року було охоплено 309 родин(осіб), надання якої згідно з наказами, здійснювали 15 ФСР, та приймаючи до уваги кількість складних випадків, перевантаження в 2 рази було б у кожного фахівця. Уникнути даного факту вдається лише завдяки тому, що послуга надається не лише фахівцями із соціальної роботи але і психологами та начальниками відділів соціальної роботи по районах міста. Зважаючи на даний факт показник визнано як «незадовільний». 

         ** При визначенні показника задоволених звернень про отримання соціальної послуги прийнято до уваги те, що послугу «Соціального супроводу» отримали всі клієнти, які подали відповідні заяви та уклали Договір на надання даної послуги. Разом з тим, протягом року на обліку ЗМЦСССДМ перебувало 779 сімей/осіб, які опинилися у складних життєвих обставинах. Соціальним супроводом з них було охоплено лише 12,96%. Даний показник міг би бути значно вищим за наявності достатньої кількості фахівців із соціальної роботи. Оскільки сумарно за отриманими даними шкали оцінки  якісних та кількісних показників послуги «соціальний супровід» 7 показників (87,5%) відповідають  встановленому рівню  «Добре», а один показник (12,5%) – рівню «Незадовільно», загальний показник послуги «соціальний супровід» визнано таким, що відповідає  встановленому рівню – «Добре».

Оцінка якості соціальних послуг в цілому - узагальнений статус - "добре", продовжувати роботу із суб'єктом

        В ході оцінювання якості надання послуги 010.2   «Соціальний супровід сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування"   встановлено, що на кінець 2020 року під соціальним супроводом ЗМЦСССДМ перебувало 14 прийомних сімей, які виховують 31 дитину-сироту та позбавлену батьківського піклування; 8 дитячих будинків сімейного типу, які опікуються долею 64 дітей-сиріт та позбавлених батьківського піклування. Впродовж року послугою «Соціальний супровід сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування» згідно Державного стандарту, охоплено 186 сімей опікунів/піклувальників. На базі 2-х прийомних сімей створено ДБСТ (влаштовано 9 дітей),  окрім цього в прийомні сім’ї та ДБСТ додатково влаштовано 7 дітей. Відсоток влаштованих дітей у ПС,/ДБСТ в 2020 році становить 16,84;. В той же час з ПС/ДБСТ вийшло 6 дітей (5,94% від тих, що перебували під супроводом впродовж року), троє з них за віком та згодою сторін,і троє(2,97%)-через відсутність взаємопорозуміння. Прийомні сім'ї та ДБСТ 100% охоплені соціальною послугою.  На відміну від 2019 року, коли 3 родини опікунів/піклувальників перебували під соціальним супроводом як такі, що опинилися у складних життєвих обставинах, у 2020 році такі випадки відсутні.  Відсоток охоплення соціальною послугою зменшився через карантинні заходи та у зв’язку з невчасним повідомленням службою (управлінням) у справах дітей Запорізької міської ради про необхідність надання послуги. Про неухильне дотримання вимог пункту 2 розділу ІІ та пункту 1 розділу ІV Державного стандарту (передача копій рішення про утворення прийомної сім’ї, дитячого будинку сімейного типу, договорів про влаштування дітей на виховання та спільне проживання у прийомну сім’ю, організацію діяльності дитячого будинку сімейного типу, копій рішення про встановлення опіки, піклування або рішення суду та паперового дублікату електронної обліково-статистичної картки дитини, копії індивідуального плану соціального захисту дитини, яка опинилась у складних життєвих обставинах, дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування), а також вчасного інформування про досягнення підопічними дітьми 17- річчя, службу (управління) у справах дітей ЗМР вчергове було повідомлено листом від 26.11.2020 р. №2888/01. За поданням Центру навчання пройшли 1 кандидат у прийомні батьки (у 2019 році – 1 кандидат) та  20 кандидатів в опікуни/піклувальники (у 2019 році – 34). Позитивні рекомендації отримали 19 кандидатів в опікуни/піклувальники, 1 кандидат у прийомні батьки.  13 прийомних батьків та батьків-вихователів пройшли навчання за Програмою підвищення кваліфікації прийомних батьків та батьків-вихователів (наказ Мінсім'ямолодьспорту № 1015 від 04.04.07). Протягом року проводилась відповідна інформаційна компанія з запровадження послуги патронатного виховання та наставництва. Навчання пройшли 2 кандидати в наставники, які отримали позитивні висновки та розпочали провадження наставництва у співпраці із Православним дитячим будинком милосердя «Надія» ім. Н.М. Злотолінської. Перевантаження спеціалістів в ході здійснення соціального супроводу вдається уникнути за рахунок додаткового навантаження на практичних психологів та начальників відділів соціальної роботи, які також здійснюють супровід. Без врахування такої допомоги навантаження на одного фахівця із соціальної роботи склало б понад 14,85 сімей (або 33 дитини). Окрім послуги соціального супроводу прийомним сім’ям, дитячім будинкам сімейного типу, сім’ям опікунів/піклувальників надавались  послуги консультування та соціальної профілактики. Загалом послугами охоплено 890 осіб з прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та сімей опікунів/піклувальників, яким надано 465 послуг (249 – консультування, 186 – супровід, 30 – соціальна профілактика). Для проведення індивідуальної та групової роботи з прийомними сім’ями та дитячими будинками сімейного типу, які перебувають під соціальним супроводом, активно використовується потенціал організацій партнерів, зокрема служби (управління) у справах дітей Запорізької міської ради, департаменту освіти і науки, департаменту охорони здоров’я, Запорізького обласного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, БФ «Щаслива дитина» та асоціації прийомних сімей Запорізької області. Скарги щодо надавача соціальної послуги соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування відсутні. Отримувачі стовідсотково залучаються до прийняття рішень в процесі здійснення усіх етапів соціального супроводу та до процесу оцінювання якості надання даної послуги, що підтверджується наявністю підписів в планах соціального супроводу. По завершенню роботи з родиною опікунів/піклувальників заповнюється анкета оцінки якості соціального супроводу, яка передбачає відповіді на питання щодо доступності послуги, незалежності отримувача, захисту та безпеки отримувача, конфіденційності інформації. Із 186 сімей опікунів/піклувальників щодо яких здійснювалося надання соціальної послуги, впродовж 2020 року її завершено у 106 випадках відносно 118 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які виховувались у сім’ях опікунів/піклувальників. Кількість отримувачів соціальної послуги за рік до завершення піклування склала 44,91% (53 дитини) та 55,09% (65 дітей) у перший рік після влаштування у сім’ю опікуна/піклувальника.

Аналіз якості соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування за 2019 рік

                Зменшення навантаження досягається за рахунок того, що соціальний супровід сімей, в яких виховуються діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування здійснюється не лише фахівцями із соціальної роботи, але й начальниками відділів соціальної роботи та практичними психологами.

Оцінка якості соціальної послуги в цілому - узагальнений статус "добре", продовжувати роботу із суб'єктом

                         Оцінка якості надання послуги «Консультування».

При аналізі системи моніторингу за наданням послуги «Консультування» з’ясовано, що облік послуги здійснюється згідно даних, які містяться у соціальній картці сім’ї/особи. Надається щотижнева, щомісячна та квартальна звітність. Спеціалісти, які надають послугу, мають повну вищу освіту психологічного та соціального спрямування, постійно проходять формалізоване та неформальне підвищення кваліфікації. Спеціалісти самостійно проходять медичний огляд при влаштуванні на роботу та планово (флюорографія). Проходження обов’язкових профілактичних медичних оглядів Державним стандартом «Cоціальної послуги консультування» не передбачається. В ході оцінювання встановлено, що у 2020 році послуга «Консультування» надана у 3278 випадках, що на 14,72% менше у порівнянні з 2019 роком (3844 випадків).

У 2020 році спостерігалося значне збільшення отримувачів послуги з числа дітей з інвалідністю, що викликано змінами у законодавстві при влаштуванні на цілодобовий пансіон до спеціалізованих навчальних закладів; осіб, які постраждали від домашнього насильства, оскільки з лютого 2020 року почала функціонувати мобільна бригада соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від насильства. З серпня змінилося законодавство з призначення допомоги одиноким матерям, тому відповідно зменшилася і кількість отримувачів послуги. Соціальна послуга «Консультування» надається переважно у вигляді кризового та разового консультування. З огляду на даний факт індивідуальні плани та договори на надання послуги не оформлюються. Коротко - середньо та тривале консультування надається у рамках соціальних послуг «Соціальний супровід сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах» та «Соціальний супровід сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування». Відповідно до Державного стандарту та Порядку надання соціальних послуг запроваджено надання довготривалої послуги «Консультування», на кінець року вона надавалась у 13 випадках. Скарг від отримувачів послуги щодо якості їх надання не надходило. Оцінка якості надання послуги 002.1 «Консультативний кризовий телефон» здійснювалась у розрізі послуги 012.0 Екстрене (кризове) втручання, оскільки при визначенні потреб територіальної громади у соціальних послугах на виконання наказу Міністерства соціальної політики України від 20.01.2014 р. № 28 «Про затвердження Порядку визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах» лише таблиця 9 «Кризове та екстрене втручання» містить графу «Особи, які протягом доби пережили травматичну подію, були свідками насильництва в сім'ї чи зазнали його». 

Аналіз якості соціальної послуги консультування за 2020 рік

         Оцінка якості соціальної послуги в цілому - узагальнений статус "добре", продовжувати роботу із суб'єктом

Оцінка якості надання послуги «Кризового та екстреного втручання».

При аналізі якості надання послуги «Кризового та екстреного та екстреного втручання» з’ясовано, що Центром надаються  наступні види послуги:  телефонне консультування, короткочасна кризова допомога; кризове консультування.         Телефонне консультування здійснюється у формі «гаряча лінія» з визначеними годинами роботи. Служба екстреної психологічної допомоги «Телефон Довіри» працює в режимі з 9.00 до 21.00 без святкових та вихідних днів. Для надання послуги задіяні стаціонарний номер 228-15-84 та номери мобільних операторів 067-515-15-84, 066-313-15-84, 073-515-15-84, здійснюється онлайн консультування через соціальну мережу Facebook, програми Viber, WhatsApp, Skype, Telegrame. В ході оцінювання встановлено, що у 2020 році надано 472 послуги кризового та екстреного втручання, спеціалістами «Телефону Довіри» прийнято 4294 3877 зверненя (у т.ч. 344 в електронному форматі).

Як свідчать результати моніторингу, у 2020 році відбулося зростання кількості звернень на 10,75% (або 417 випадків), значною мірою змінилася і сама проблематика звернень. Як правило, кризове та екстрене втручання здійснюється спільно з працівниками відділів служби (управління) у справах дітей Запорізької міської ради, представниками правоохоронних органів та оформлюється актами з надання соціальної послуги кризового та екстреного втручання і оцінки потреб відповідно до наказу Міністерства соціальної політики України від 13.07.2018  № 1005.  З об’єктивних причин оцінку потреб не здійснено у 95 жінок які мали намір відмови від новонародженої дитини, оскільки вони  мешкають за межами    м. Запоріжжя. Інформацію щодо подальшої роботи з зазначеною категорією через Запорізький обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді передано до відповідних установ за місцем проживання. В рамках реалізації Міської комплексної програми соціального захисту населення з лютого  2020 року почала функціонувати мобільна бригада соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від насильства, що дозволило надавати послуги цілеспрямовано і на професійній основі. До штату Мобільної бригади входять практичний психолог і фахівець із соціальної роботи, за договором залучається водій з автомобілем. Послугою «Кризове та екстрене втручання» мобільною бригадою охоплено 760 осіб. Ведуться журнали «Обліку заяв та повідомлень про вчинення насильства в сім’ї або реальну загрозу його вчинення», «Реєстрації виїздів мобільної бригади», соціальна картка сім’ї/особи.  Надання послуги у телефонному режимі, за бажанням отримувача, здійснюється з дотриманням повної анонімності. Звернення реєструються «Журналі реєстрації кризових ситуацій» згідно з формою, яка затверджена відповідним Державним стандартом.

Аналіз якості соціальної послуги консультування за 2020 рік

         * 95 жінок, які мали намір або ризик відмови від новонародженої житини, що мешкають не в м. Запоріжжі і 21 випадок постраждалих від домашнього насильства

** в пологових будинках та обласному перинатальному центрі попереджена відмова від 179 новонароджених дітей

*** зазначено показники  звернень до «Телефону Довіри» з «покращенням стану абонента» (99%) та відсоток жінок, які від загальної кількості втручань змінили рішення та залишили дитину на виховання у біологічній родині (93,22%).

Оцінка якості соціальної послуги в цілому

Узагальнений статус - "добре" Продовжувати роботу із суб'єктом

         Заходи Запорізького міського центру соціальних служб для сім, дітей та молоді, заплановані для покращення роботи з надання соціальних послуг

  • У зв’язку з запровадженням обмежувальних карантинних заходів на території м. Запоріжжя, спрямованих на запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом, постійно проводити роз’яснювальну роботу з працівниками щодо дотримання санітарно-гігієнічних норм і правил запобігання зараженню інфекцією, вживати всі необхідні протиепідемічні заходи під час організації роботи щодо надання соціальних послуг
  • Привести у відповідність нормативні документи установи згідно з Законом України «Про соціальні послуги» та прийняттям підзаконних актів до цього Закону
  • Посилити відповідальність надавачів послуг за дотримання строків визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги соціального супроводу, укладання договору, виконання плану та завершення надання послуги, визначених державним стандартом та «Порядком надання соціальних послуг».
  • Запровадити щомісячний моніторинг результативності завершення справ соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах
  • Посилити інформаційно-просвітницьку роботу в м. Запоріжжі та висвітлення у ЗМІ заходів з рекрутування кандидатів в патронатні вихователі, прийомні батьки, опікуни/піклувальники, наставники
  • Рекомендувати отримувачам соціальних послуг зазначати особисту електронну адресу для підтримки комунікації даним видом зв’язку
  • Долучитися до реалізації проєкту  UNFPA «Трамплін рівності» по створенню кризових кімнат для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі з метою забезпечення даної категорії тимчасовим безпечним житлом, зниження ризику загрози життю та здоров’ю, формуванню завершеного циклу надання соціальної послуги.
Категорія: Взаимодействие с местными СМИ | Додав: Lex_xxxl (16.03.2021)
Переглядів: 272 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024Конструктор сайтів - uCoz